ОСВІТНЬО-ВИХОВНИЙ ПРОЄКТ «ХАЙ В СЕРЦІ КОЖНОЇ ДИТИНИ ЖИВЕ ЛЮБОВ ДО УКРАЇНИ»

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, захищати її свободу і незалежність людина не може бути свідомим громадянином і моральною особистістю. Тож виховувати патріотизм необхідно з дитинства.

Тож з огляду на актуальність означеної проблеми патріотичне виховання дітей є одним з пріоритетних напрямків освітньої роботи з дітьми дошкільного віку закладі дошкільної освіти №21 "Подоляночка". Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім’ї, батьківському дому, рідного міста).

Протягом дошкільного дитинства відбувається формування культурно-ціннісних орієнтацій духовно-етичної основи особистості дитини, розвиток її емоцій, відчуттів, мислення, механізмів соціальної адаптації в суспільстві, починається процес національно-культурної самоідентифікації, усвідомлення себе в навколишньому світі. Тож саме в цьому віці слід поглиблено працювати над формуванням патріотизму, звісно, використовуючи доступні форми і засоби виховання, зокрема:

  • екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам’яток, визначних місць;
  • бесіди з цікавими людьми;
  • узагальнювальні бесіди морально-етичної тематики;
  • розглядання ілюстративних матеріалів;
  • читання та інсценування творів художньої літератури;
  • спільні з родинами виховні заходи

У дошкільному віці діти залюбки беруть участь у народних святах і обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності, навички колективної взаємодії. Саме тому почуття до Батьківщини, поваги до свого народу, його історії, усвідомлення себе часткою великої і давньої нації мають формуватися з раннього дитинства.

Мета проєкту – допомогти дошкільникам навчитися любити свою Батьківщину, зростати гідними та свідомими громадянами своєї країни через включення самих дошкільників у процес відкриття й засвоєння знань, насичення пізнавального процесу емоційними переживаннями, збагачення світлими, простими і приємними для дітей образами.

Завдання

Діти:

  • формувати уявлення про сім’ю, родину;
  • знайомити з явищами суспільного життя;
  • формувати знання про історію держави, державні символи;
  • знайомити з традиціями і культурою свого народу;
  • формувати знання про рідне місто.

Батьки:

  • залучати батьків до співпраці з дошкільним навчальним закладом, до участі в навчально-виховному процесі закладу;
  • сприяти створенню в родинах вихованців сприятливих умов для патріотичного виховання дітей.

Педагоги:

  • сприяти оволодінню педагогами основними засобами цілеспрямованого впливу на формування особистості дошкільників, методикою організації дитячого колективу;
  • розширити та уточнити знання з основних напрямів патріотичного виховання дітей дошкільного віку;
  • ознайомити з новими виховними технологіями, зокрема із застосуванням засобів масових комунікації та ІКТ.

Передбачуваний результат

1. Збагачення розвивального середовища з патріотичного виховання (облаштування національних куточків, виготовлення наочних посібників та дидактичних ігор з патріотичного виховання тощо).

2. Підвищення рівня теоретичної підготовки педагогів та удосконалення практичного використання різних методів та форм патріотичного виховання дошкільників.

3. Сформованість у дітей дошкільного віку уявлень про Україну як рідну Батьківщину, знайомство з історією та сьогоденням, природою рідного краю, національними символами, традиціями, звичаями, побутом, культурою і мистецтвом. Виховання в них патріотизму та національного самоусвідомлення.

4. Оптимізація стосунків «дитина-педагог», «дитина-батьки», «батьки-педагоги».

Учасники проекту:

  • діти дошкільного віку
  • вихователі, керівники гуртків
  • музичні керівники, інструктор з фізичного виховання
  • батьки

Тривалість проекту: вересень-листопад

Принципи роботи над проектом:

1. Принцип організації особово-орієнтованої взаємодії з урахуванням індивідуальних можливостей дитини - ухвалення і підтримка її індивідуальності, інтересів і потреб, розвиток творчих здібностей, турбота про її емоційне благополуччя.

2. Принцип системності - робота здійснюється систематично впродовж означеного терміну.

3. Принцип інтеграції - інтеграція в освітньо-виховному процесі мовленнєвої, музичної, театралізованої та пізнавальної діяльності

4. Принцип координації діяльності педагогів - тісна співпраця вихователів, музичних керівників, інструктора з фізичного виховання, керівників гуртків з театралізованої та образотворчої діяльності, хореографії.

5. Принцип взаємодії з дитиною в умовах дитячого саду і сім'ї - батьки ознайомлюються з формами роботи з дітьми , які впроваджуються в дошкільному закладі, та продовжують їх в сім'ї.

Практична реалізація нашого проєкту:

1.Виготовлення наочних посібників та дидактичних ігор з патріотичного виховання

Середня група "Карамелька"

Старша група "Горобинка"

проєкт

2. Благодійний ярмарок "Спільними зусиллями допоможемо ЗСУ" (за спільною участю батьків, дітей та педагогів)

3. Тематичні заняття з патріотичного виховання

проєктпроєктпроєкт

4. Участь педагогів у педагогічній раді "Патріотичне виховання дошкільнят в умовах сьогодення"

5. Майстер-клас з виготовлення ляльки-мотанки, де педагоги не тільки навчилися її робити, а й дізналися історію походження мотанки, пізнали особливості та традиції створення ляльки.

проєкт

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування