Результати моніторингу якості освіти

Згідно ч. 1 ст. 48 Закону України «Про освіту» моніторинг якості освіти – це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.

Моніторинг якості освіти проводиться у порядку, передбаченому Законом України «Про освіту» та Порядком проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54.

Результати моніторингу якості освіти – Скварявський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Моніторинг– це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ЗДО, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.

Метою моніторингу є – вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО.

Довідка

«Підсумки моніторингу навчальних досягнень дошкільників»

(2023 рік)

На виконання статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти», державних вимог до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, з метою моніторингу якості освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, аналізу та визначення заходів роботи з дітьми, які мають недостатній рівень сформованості основних компетенцій упродовж травня 2023 року був проведений моніторинг розвитку дітей відповідно до віку, вивчено стан підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, намічені заходи роботи з дітьми, які мають низький рівень підготовки та проведена відповідна робота.

Моніторингове дослідження розвитку дітей було проведено у всіх вікових групах закладу дошкільної освіти на виконання Базового компоненту дошкільної освіти. Педагогічне вивчення розвитку дітей здійснювалося згідно термінів складеного плану.

Педагогічне оцінювання за системою показників нервово-психічного розвитку проводилося у групах дітей раннього віку у жовтні 2022 року та травні 2023 року, моніторинг фіксувався у картках нервово-психічного розвитку дитини раннього віку.

Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведені картки результатів моніторингу сформованості основних компетенцій відповідної вікової групи.

Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики.

Вихователь-методист Тетяна Савлюк аналізувала та узагальнювала дані педагогічного вивчення на основі результатів моніторингу, на нарадах при вихователю-методисту були проаналізовані результати та за динамікою змін у розвитку дошкільників були визначені необхідні методи надання їм допомоги за кожною освітньою лінією Базового компонента дошкільної освіти, внесені корективи в освітній процес, як індивідуально для кожної дитини, так і всієї групи в цілому.

Результати моніторингу розвитку дітей за травень 2023 року показали:

Моніторингом було охоплено 20 дітей раннього віку: група №1 «Сонечкр» .Аналіз особливостей розвитку дітей груп раннього віку дитини мають нормальний розвиток відповідно віку.

Моніторингом було охоплено 30 дітей молодшого дошкільного віку, 4-го року життя (групи "ВІночок", група "Горобинка").

Аналіз розвитку дітей молодшої групи "Віночок" показав, що 0 (0 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 6 (60 %) дітей – достатній рівень розвитку, 4 (40 %) дітей мають середній рівень розвитку за всіма освітніми напрямами Базового компонента. Дітей початкового рівня розвитку немає.

Аналіз розвитку дітей молодшої групи «Горобинка» показав, що 6 (50 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 5 (42 %) дітей – достатній рівень розвитку, 1 (8 %) дитина має середній рівень розвитку за освітнім напрямом «Дитина у природному довкіллі». Дітей початкового рівня розвитку немає.

Порівняльний аналіз показав найвищий відсоток успішності розвитку дітей молодшого дошкільного віку дітей потребують додаткової уваги педагогів з розвитку пізнавальних процесів, художньо-естетичного, логіко-математичного, фізичного, мовленнєвого розвитку та формування ігрової компетентності.

Моніторингом було охоплено 35 дітей середнього віку, 5-го року життя (група «Бджілка» , "Краплинка".)

Аналіз розвитку дітей середньої групи показав, що 14 % дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 72 % дітей – достатній рівень розвитку, 14 % дітей мають середній рівень розвитку за всіма освітніми напрямами «Мовлення дитини», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина в світі мистецтва». Дітей початкового рівня розвитку немає.

Для ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу ЗДО педагоги вдосконалювали свої навички у володінні інформаційно-комп’ютерними технологіями, постійно підвищувати свій професійний рівень, вихователі мотивували батьків підтримувати постійний зворотній зв’язок з ними.

Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за програмами «Українське дошкілл», виконання рекомендацій оновленого Базового компонента дошкільної освіти за підсумками навчального року дає підстави вважати, що діти засвоїли програму, робота була вагомою та результативною, як результат – якісна підготовка дітей до навчання в школі.

Виходячи з вищезазначеного, рекомендується:

  1. Усім педагогічним працівникам:

1.1. Працювати над реалізацією завдань програм "Українське дошкілля" на виконання завдань оновленого Базового компонента дошкільної освіти та методичних рекомендацій до БКДО, постійно.

1.2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей, постійно.

1.3. Підтримували постійний зворотній зв’язок з батьками при організації освітнього процесу, систематично.

1.4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери та мовлення, систематично.

  1. Вихователям дошкільних груп:

2.1. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення рівня відповідних компетентностей, за потребою.

2.2. Провести роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного розвитку, за потреби.

Музичному керівнику планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують корекції, спрямованої на розвиток чуття ритму, слухового сприймання, координації рухів, за потреби.

Інструктору з фізичної культури активізувати роботу з фізичного виховання з дітьми, які потребують додаткової уваги, за потреби.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування