Додаткові освітні послуги

В ЗДО організована робота гуртка з оволодіння комп’ютерною грамотою.

Програма гуртка «Комп’ютер для малят» призначена для освоєння дошкільниками навичок користування комп’ютером, розвитку у них логічного мислення і творчих здібностей. На заняттях діти вчаться спілкуватися, висловлювати свою думку, аргументувати отримані результати, працювати в групі, отримують різноманітні знання, проявляють пізнавальну активність.

Найперше дити­на ретельно вивчає правила роботи на комп’ютері та правила безпеки.

Комп'ютерна грамота (Єрмоліна В.М.) – "Крила надії"

Теми подаються відповідно до циклів поступово, в ігровій формі, у вигляді бесід, бесід — діалогів, слу­хання та складання казок, експериментів. Усі зав­дання подаються згідно з віковими, фізіологічними та індивідуальними особливостями дошкільнят.

Розглядаючи всі ці питання, дитина розвиває свій загальний світогляд, ознайомлюється із цікавими су­часними предметами навколишнього середовища, підвищує свій рівень життєвої компетентності.

Практична частина спрямована на навчання дити­ни умінь і навичок самостійної роботи за комп’ютером: користування мишкою, клавіатурою, калькулятором.

Завдання передбачають роботу дитини у стандарт­них програмах, які є у кожному комп’ютері: графічний редактор, текстовий редактор, калькулятор.

У графічному редакторі дитина малює, конст­руює; закріплює знання про геометричні фігури, ве­личину, колір; розвиває мислення, фантазію; вчиться працювати індивідуально, осмислено вибирати спосіб дії для розв’язання завдання; тренує швидкість дій та мислення («Намалюй геометричні фігурі», «Хатинка для лисички», «Космос», «Веселе Сонечко», «Ялинка», «Де мишка живе?», «Домалюй»). При цьому вона весь час відпрацьовує навички користування мишкою.

У текстовому редакторі дитина закріплює знан­ня з грамоти; вчиться набирати букви, склади, слова двома руками; розвиває дрібну моторику рук, пам’ять, мислення («Країна Літер», «Маленькі слова», «Ім’я», «Цікаві сусіди»). Весь час вона відпрацьовує навички користування клавіатурою.

У програмі «Калькулятор» дитина набирає циф­ри, приклади; закріплює знання про арифметичні зна­ки і цифри, рахунок; розвиваючи логіко-математичні здібності, продовжує відпрацьовувати навички корис­тування мишкою («Рахуємо», «Веселі цифри», «Чого бракує»).

Немає опису світлини.

Під час навчання використовують комп’ютерні ігри: серійні розробки «Еврика», «Мотори», «Збери картинку», «Обличчя», «Що підходить», «Дивні тварини», «Космос», «Парашути», «Рибки», «У дідуся Боровичка», «Мишка», «Підводні човники», «Очи­стимо водоймище», «Порахуй!», «Що зайве?», «Що підходить», «Продовж!», «Фігури», «Знайди пару».

Слід зазначити, що всі ігри різнобічного змісту: ди­дактичного, пізнавального, творчого, діагностичного. Вони спрямовані на інтелектуальний розвиток, фор­мування позитивного емоційного ставлення до ро­боти на комп’ютері, розвиток пам’яті, мислення, активізацію творчих здібностей.

Кожна дитина згідно з індивідуальними здібностями отримує знання в доступній їй формі, відпрацьовує навички роботи з пристроями. Завдання продумані так, щоб кінцевий результат було видно на кожному занятті.

Перед практичною діяльністю має бути певна під­готовка. Наприклад: перед тим, як малювати хатинку для лисички з геометричних фігур, обов’язково роз­глядаються геометричні фігури, їх колір і величина, колір фону. Звертають увагу на те, яким інструментом треба малювати і розфарбовувати, на можливості цього інструмента.

Водночас дитина продумує алгоритм виконання завдання. Коли в неї щось не виходить, поряд завжди є дорослий, який допо­може, розтлумачить дитині, як усе можна виправити.

Завдання творчого характеру дитина виконує сама, використовуючи свій досвід і здобуті знання. Прак­тична робота показала, що треба уважно стежити за виконанням вправ, вчасно попереджати формування неправильних дій, заохочувати дітей до правильного оптимального виконання.

Структура заняття гуртка:

Назва заняття

Програмовий зміст

Матеріал

Хід заняття: а) підготовча частина (9 хв.); б) фізкультхвилинка (2 хв.);

в) основна частина (8 хв.); г) профілактика втомлюваності зору (3 хв.);

д) підсумок заняття (3 хв.)

В процесі гурткової роботи у дітей формуються навички роботи з комп’ютером, створюються умови для збагаченого сприйняття дітьми запропонованої теми, включення їх у практичну діяльність, що сприяє всебічному розвитку і вихованню за допомогою презентацій, навчальних і розвиваючих ігор, виконання проектів.

Організовується цілеспрямована робота з батьками гуртківців зі створення здоров’язберігаючих умов під час роботи дошкільників з комп’ютером в домашніх умовах. Використання інформаційних комп’ютерних технологій в гуртковій роботі допомагає:

- Формувати і закріплювати знання дітей;

- Моделювати будь-який рівень деталізації і «натуральності» ігрової та навчальної діяльності в зіставленні з реальною;

- Розвивати дрібну моторику;

- Підвищувати рівень мотивації дитини при виконанні освітніх завдань;

- Розвивати психічні здібності, необхідні для інтелектуальної діяльності: сприйняття, уваги, пам’яті, мислення.

Керівник - Світлана Дзеньків

Відповідно до п. 4 ст. 23 Закону України «Про дошкільну освіту», передбачено введення додаткових освітніх послуг, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, лише за взаємною згодою обох сторін – надавача (ДНЗ) і замовника (у нашому випадку, батьків або тих, хто заміняє їх функцію) у межах гранично допустимого навантаження дітей за рахунок батьків.

Гурток англійської мови «Funny English»

Мета і основний зміст роботи:сприяння повноцінному, своєчасному розвиткові дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової, емоційної, моральної та соціальної сфер у процесі оволодінні основами іншомовного спілкування.

Англійська мова – «Золотий півник»

Навчання дошкільників англійської мови – це система певним чином організованої цільової ігрової діяльності, що сприяє розвиткові і вихованню дитини, реалізації нею у процесі такої діяльності нагромадженого досвіду і сформованих якостей для засвоєння мінімізованого обсягу англомовних знань та вмінь. Мета дошкільного навчання передбачає реалізацію виховних, розвивальних, освітніх та практичних цілей.

Основні завдання навчання дітей дошкільного віку такі:

  • формувати мотивацію дітей до вивчення англійської мови;
  • викликати у дітей інтерес до вивчення англійської мови та підтримувати цей інтерес упродовж періоду навчання;
  • цілеспрямовано навчати спілкування англійською мовою в межах комунікативного мінімуму, що пов'язаний зі світом дитинства;
  • залучати мовленнєвий досвід дітей спілкування рідною мовою для перенесення на спілкування англійською і навпаки;
  • актуалізувати в процесі навчання позитивні риси характеру, сприяти формуванню культури спілкування, загальнолюдських моральних якостей;
  • ознайомлювати дітей з елементами соціокультури Великої Британії та США;
  • формувати позитивне ставлення до довкілля, що передбачає відкритість, толерантність, повагу до інших народів.

Практична ціль дошкільного навчання англійської мови передбачає оволодіння дітьми умінь в аудіюванні та говорінні, достатніми для то, щоб вступити у мовленнєвий контакт зі співрозмовником, долучитися до розмови отримати і передати елементарну інформацію, пов’язану зі змістом дитячого спілкування.

Відвідуючи гурток англійської мови «Funny English» діти вивчають англійську мову граючись, малюючи, співаючи, танцюючи та просто отримуючи задоволення. Під час занять дошкільники вивчають багато англійських слів, словосполучень і навіть речень, проводяться іноземною мовою руханки, в іграх використовується іншомовні лічилки, діти співають іншомовні пісні.