Психологічно безпечне освітнє середовище, як запорука розвитку успішної дитини
Безпечне освітнє середовище – це стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю дітей, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства.
Основними ознаками психологічно безпечного освітнього середовища є: людиноцентризм, гуманістична спрямованість; взаємодія, вільна від проявів психологічного насилля; референтна значущість і причетність кожного суб'єкта освітнього процесу до конструювання й підтримки психологічної комфортності освітнього середовища. Як відомо, потреба у безпеці є базовою в ієрархії потреб людини, без задоволення якої неможливо досягнути самореалізації.
Робота над створенням безпечного освітнього середовища у закладі освіти не припиняється з досягненням певного результату. Це безперервний процес реагування на нові виклики життя, пошук нових можливостей, ресурсів, генерування нових ідей і правил.
У ЗДО №21 "Подоляночка" пройшла педрада "Психологічно безпечне освітнє середовище, як запорука розвитку успішної дитини"
Педагоги актуалізували знання щодо сутності та ознак психологічно безпечного освітнього середовища, ознайомилися з методами вивчення та створення психологічної безпеки у закладі освіти.
Особливу увагу приділено негативним проявам психологічно небезпечного середовища (психологічне насилля, булінг, маніпулятивна впливи та ін.), їх розпізнаванню та запобіганню.